Każdy kto troszczy się o zdrowie swoje i swoich najbliższych zdaje sobie sprawę, jak ważnym aspektem jest odpowiednio zbilansowana dieta i odpowiednio dopasowane posiłki. Nie słusznie zapomina lub bagatelizuje się znaczenie, jakie ma dla prawidłowego funkcjonowania organizmu drugie śniadanie. Zazwyczaj w biegu spożywamy jakąś niezdrową przekąskę, dostarczając organizmowi pustych kalorii, a sami czujemy się co raz bardziej zmęczeni. Konieczne wydaje się, że około 10-11, gdy już największa aktywność  spada, a jeszcze długi dzień przed nami, wspomóc organizm racjonalnym posiłkiem. Dobrze jest przygotować sobie jakąś zdrową sałatkę, jogurt, czy sok pomarańczowy. Nie kusi ono być obfite, ale zdrowie i wzmacniające, podnoszące poziom energii. Jeżeli mamy ochotę na cos słodkiego, czekoladowego batonika, nich zastąpią suszone owoce, czy orzechy, które poprawiają funkcjonowanie mózgu. Zgodnie z zaleceniami dietetyków, posiłek, spożywany jako drugie śniadanie powinien zaspokajać około 10% całego dziennego zapotrzebowania energetycznego organizmu.

Edyta

Zapraszam do czytania i komentowania moich artykułów;)

More Posts